Vernieuwing van de ISO-9001 certificering
4 mei 2017

Als dynamische onderneming is Dé Vastgoedbeschermer gericht op het leveren van goede en betrouwbare dienstverlening. Om dit te bereiken zijn we enkele jaren gecertificeerd volgens ISO-9001, een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Met de vernieuwing van ISO-9001:2008 naar 2015 hebben we ervoor gekozen om ons nu al te laten hercertifceren conform de nieuwe normering. “De ISO-9001 certificering betekent voor ons niet alleen het waarborgen van de kwaliteit van het beschermen en beheren van leegstaand vastgoed, maar ook de kwaliteit van de organisatie en haar medewerkers”, vertelt Jeroen van de Coolwijk, directeur bij Dé Vastgoedbeschermer.

De toenemende internationalisering, de maatschappelijke rol van organisaties en de aandacht voor risicomanagement hebben geleid tot de vernieuwing van de ISO:9001 norm. Op 15 september 2015 werd deze nieuwe norm geïntroduceerd. Naast de nieuwe structuur zit een ander verschil in de focus op een risico gebaseerde benadering.

“Tijdens de implementatie van de nieuwe ISO norm hebben we alle betrokken partijen bij onze organisatie in kaart gebracht. Hierin hebben we voornamelijk gekeken naar de behoeften en verwachtingen van deze partijen”, legt Wesley van de Weijenberg, financieel medewerker, uit.

Wesley vervolgt: “Mede dankzij dit inzicht en de doelstellingen die we stellen, krijgen we een duidelijker beeld van de risico’s en kansen die er in onze organisatie zijn. Persoonlijk denk ik dat de nieuwe norm een goede toevoeging is. Nu gaan we namelijk dieper in op de wensen en behoeften van betrokken partijen, zodat we ons kwaliteitsmanagementsysteem hierop kunnen inrichten.”

Een gezonde toekomst

Ons kwaliteitsbeleid is erop gericht om diensten te leveren die goed en betrouwbaar zijn. “We vinden het belangrijk dat opdrachtgevers Dé Vastgoedbeschermer waarderen. Dit houdt in dat wij leveren wat wij zijn overeengekomen en dat onze dienstverlening voldoet aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers. Nog beter is wanneer we deze verwachtingen overtreffen”, zegt Jeroen van de Coolwijk.

Om met het bedrijf een gezonde toekomst tegemoet te gaan, streven we naar continue verbetering. Periodiek meten wij onder andere door middel van interne audits, klanttevredenheid en de analyse van klachten en/of verbetersuggesties de resultaten van onze kwaliteitsinspanningen.