Ondernemen in monumentale kantoorvilla

Deniz Alpay en Bas van Woerkom zijn vanaf 5 januari de twee ondernemers van de monumentale kantoorvilla in Hilversum. Via Dé Vastgoedbeschermer bleek het een uitkomst om als bekenden van elkaar te ondernemen in hetzelfde pand. “We hebben een gezamenlijke en soortgelijke klantenkring. Met deze gedeelde locatie kunnen we elkaar versterken en efficiënt samenwerken. Het pand is echt een dikke 10+.”

Deniz Alpay (links op de foto)

“Mijn bedrijf AIM – Architects in Music houdt zich bezig met muzikale oplossingen voor de Hospitality, zoals de juiste achtergrondmuziek, een DJ programma of zelfs de volledige programmering bij een grootschalig evenement. Toen ik reageerde op de werkruimte in Hilversum was het idee om samen met Bas één ruimte te betrekken. Nadat we van Dé Vastgoedbeschermer hoorden dat ze in totaal twee ondernemers zochten, leek het ons prettig als we alleen verantwoording naar elkaar af hoefden te leggen over wat er intern gebeurd. Gelukkig was het mogelijk om allebei een eigen ruimte te betrekken.”

“Bas en ik ontwikkelen ons momenteel erg sterk in Het Gooi en een kantoor op locatie is een goed idee om de lijnen kort te houden. Commercieel huren brengt nu te grote financiële verplichtingen en onnodige risico’s met zich mee, waardoor ik de keuze heb gemaakt voor anti-kraak. Op deze manier kan mijn bedrijf op een verantwoordelijke manier groeien en investeren waar nodig, terwijl we toch een mooie en representatieve werkplek hebben.”

“De onzekerheid van leegstandbeheer is altijd spannend, maar het pand is op elk vlak echt een dikke 10+. Persoonlijk geniet ik erg van de rustige locatie op 10 minuten afstand van mijn klanten. Als ik ’s ochtends vanuit Amsterdam kom en de vogels zie rondfladderen in de gigantische tuin, kan ik mijn hoofd leeg maken en weer knallen. Ik hoop dat we hier nog lang kunnen ondernemen, want deze locatie is voor mijn productiviteit een grote aanwinst!”

Bas van Woerkom (rechts op de foto)
“Met mijn bedrijf New Media Relations maak ik de onlinewereld toegankelijker door vragen uit het bedrijfsleven te vertalen naar praktische en bruikbare toepassingen, zoals het creëren van websites en het verbeteren van de online marketing van (horeca)bedrijven op social media. De keuze om te ondernemen via Dé Vastgoedbeschermer heb ik eigenlijk gemaakt op basis van 3 redenen. Deze kantoorvilla in Hilversum was de perfecte mogelijkheid om in de buurt een goede werkruimte te vinden. Ik vind het fijn om een eigen ontvangstruimte te hebben voor prospects en klanten en een werkplek waar ik kan samenwerken met andere partners. De gezamenlijke ruimte versterkt ook mijn samenwerking met Deniz, waarmee ik nu korte lijnen heb om zaken te bespreken.”

“Ondanks dat het altijd onduidelijk is hoe lang een werkplek beschikbaar blijft, kan ik nu gebruik maken van een prachtig, monumentaal pand. Het bevalt echt uitstekend! Het is een locatie op goede afstand van niet alleen mijn klanten, maar ook mijn woonadres. De samenwerking met Dé Vastgoedbeschermer is daarbij heel duidelijk. Eventuele vragen worden snel opgepakt en goed afgehandeld.”