Tijdelijke verhuur o.b.v. leegstandwet

Heb je een herstructureringsproject en wil je de periode tot aan de sloop of renovatie overbruggen? Of heb je een woning te koop staan en verwacht je dat het pand voor langere tijd leeg staat? Dan is verhuur op basis van de leegstandwet wellicht een interessante optie. Tijdelijke verhuur kent een minimale verhuurperiode van 6 maanden en een opzegtermijn van 3 maanden voor de verhuurder.

Marktconforme huurinkomsten
Met tijdelijke verhuur op basis van de leegstandwet kunnen vaak marktconforme huurprijzen worden gevraagd. Deze beheervorm zorgt daarom veelal voor rendement op je vastgoed.

Geen uitgebreide huurbescherming
Tijdelijke verhuur biedt geen uitgebreide huurbescherming aan de huurders. Je kunt hierdoor tijdig schakelen in de herbestemming van je project.

Uw pand is 24/7 beschermd
Verpaupering, vandalisme, diefstal en kraak zijn de meest voorkomende risico’s waar je als eigenaar van leegstaand vastgoed mee te maken kunt krijgen. Vooral in de avonden en weekenden loopt je pand een verhoogd risico. Door tijdelijke bewoners te plaatsen zorgen we voor een constante activiteit zodat je pand optimaal beschermd wordt.

Wij regelen de verhuur van je pand
Voor ons is het belangrijk dat jij je kunt richten op je kernactiviteiten. Daarom nemen wij je de verhuur graag uit handen met onze zorgvuldige wervings- en selectieprocedure. Tijdens deze procedure gaan we op zoek naar geschikte bewoners, die representatief zijn en waar we van op aan kunnen.

Goede leefomgeving
Naast het beschermen houden de bewoners het pand en de omgeving levendig. Een goede interactie met de bewoners in de buurt draagt bij aan een gezonde leefomgeving voor alle betrokkenen.

Heb je leegstaand vastgoed?

Wil je meer weten van onze (kosteloze) dienstverlening?

NEEM CONTACT MET MIJ OP

Projecten

referenties

“De Vastgoedbeschermer is bij de basis gebleven (“anti-kraak”) en biedt een oplossing voor een leegstandsituatie. De diensten zijn niet “uitgewaaierd” zoals ik zie bij een aantal concurrenten waarbij dan de basis uit het zicht is raakt. Hier past het spreekwoord “Schoenmaker blijf bij je leest” goed.

Martijn Beenen, medewerker beheer vastgoed

Hoewel we als Gemeente Hardenberg al bijna 15 jaar zaken doen met Dé Vastgoedbeschermer zijn er eigenlijk nooit “gekke” dingen voorgevallen. Of het moet zijn dat er soms sleutels niet aanwezig zijn, maar dat wordt altijd prima opgelost door de Vastgoedbeschermer.

Bianca van de Velde, vakspecialist gemeentelijke eigendommen

“Het is prettig samenwerken met Dé Vastgoedbeschermer, ze zijn flexibel, meedenkend en onderscheidend door de doorgevoerde digitalisatie van de organisatie”

Brent van der Putten, Real Estate Manager

“Dé Vastgoedbeschermer onderscheidt zich van andere aanbieders in oprecht persoonlijk contact en gedrevenheid om ons als Gemeente Moerdijk te ontzorgen.”

Wouter Schots, Adviseur Vastgoed

Benieuwd naar andere referenties? Bekijk dan de pagina met alle referenties.

een selectie van onze opdrachtgevers

Dé Vastgoedbeschermer in beeld

Een kijkje in onze organisatie

Alles draait om de mensen (stakeholders). Zij zijn het allerbelangrijkst. De eigenaar van het pand, onze beschermers, collega’s of omwonenden: ze zijn allemaal nodig voor optimale vastgoedbescherming. Samen maken we van het overbruggen van een leegstandsperiode een succes. Een leuke en waardevolle tijd voor iedereen. 

We geven je graag een kijkje in onze organisatie. Hoe doen we het? Wat maakt ons enthousiast? En wie zijn we nu echt? Check hier onze bedrijfsfilm.